Friday, June 10, 2011

Life

Apa yg korang harapkan dlm kehidupan korang skrg ni? Kekayaan, kebahagiaan, kejayaan, keje yg stabil,…? Of course semua tu kite harap kan.. Waktu budak2 dulu rase mcm xde apa yg nak diharapkan sgt pun.. yela nama pun budak2 kan.. yg diharapkan brg mainan, periksa dapat no.1, kawan banyak etc.




Bila dah msk sklh plak, harap bila exam tu dapat no yg atas.. dapat byk A takde la kena marah dgn mak ayah hehe.. dapat banyak kawan yg 1 kepala, baru la best nak buat ape pun. Same goes sampai la masuk uni. Semua benda mcm dah diaturkan. Sebab masih belajar, so main focus nak aim best result dalam exam. X banyak benda pun yang nak kena fikir. Paling2 buat pecah kepala pun fikir pasal assignment, owh and mslh bercinta kalau dah couple. Aku dulu xde nak fikir banyak2 sgt, sbb lbh suka ikut flow. Bukan cakap x fikir langsung, tp kalau fikir sgt then kita x dapat bnda yg diharapkan at the end frust menonggeng sorg2.




Lepas blajar sume org aim nak dapat keje elok.. nak buat tu, buat ni.. tp at the end, x semua bnda yg dirancang tu menjadi. Mcm skrg ni, dulu aku belajar bidang lain ni keje bidang lain plak. Nak buat camne xde rezeki lg. Yg penting aku keje la dari kwn2 lain yg x keje lagi kan.




Bila dah setahun lbh keje ni aku mula fikir apa yg aku nak dlm kehidupan skrg ? yes, of course la segala kebahagiaan, kesenangan semua tu.. aku rase mcm dlm diri aku ada benda lg yg x complete. Tp aku x tau bnda apakah itu. Rase kosong dlm diri. Kadang pegi keje sbb kena keje. Xde benda yg blh motivatekan diri ni. Dah hilang passionate nak buat sesuatu. Mcm hanya teruskan kehidupan sbb mmg kite kena harung jugak. Kadang rase mcm gagal dlm hidup pun ada. Loser giler. Nak keje yg lg bagus tp sedar kemampuan diri tu tak seberapa. Mungkin aku kena buat perubahan tp nak cari titik utk mula berubah tu yg susah. Tp semuanye bertolak dari dalam diri kite sendiri, bak kata org dulu tepuk dada tanya selera.




“A man who decided to change on the 12th hour dies on the 11th”

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...