Thursday, October 3, 2013

junior.. 011013

salam..

ni nak cerita sedih pasal kucing kitorang.. sebelum tu tgk dulu pic bawah ni comel x? yg hitam kitorang panggil blacky, yg hitam putih nama dia junior sbb bulu dia mmg sebijik mcm bulu mak dia =)

 junior

blacky

so alkisahnya, hari rabu last week my brother bgtay blacky nampak mcm sakit.. dia x larat and tido melepek je.. so dia pun bawak la si blacky ni pegi klinik.. check2 sume doctor ckp dia demam panas tahap kritikal sbb jangkitan virus.. virus apa x dpt dipastikn lagi.. so, doc tu bagi la 2 jenis ubat antibiotik dgn energy booster kot.. dapat jugak glukose utk bagi kat dia.. mmg hari2 without fail kitorg bagi blacky mkn ubat, siap bagi minum air kelapa and air zam zam.. and tido pun dlm umah je, no more letak dlm kandang..

saat2 kritikal junior sakit =(

so after a few days, blacky dah dpt energy.. dia dah makin ok walaupun jalan kdg2 terlelong2 lagi.. tp hari mlm isnin lepas kitorg noticed yg junior pulak tiba2 lemah.. takut dia berjangkit dgn junior kitorg bagi la dia mkn ubat.. seriously dia terbaring je dgn badan memanjang.. besoknya keadaan makin teruk.. mak yg blk dari ofis pun tgk mcm x blh survived.. he's even worse than blacky hari tu.. and finally wkt petang dia dah x bernafas.. sedih betul.. and mak kuburkan dia bawah pokok sawit kat depan umah..



Tuesday, August 6, 2013

Jelly Bunny

sblm puasa hari tu, sempat paksa en tunang bawak pegi One Utama.. hajat di hati nak beli kasut jelly bunny yg fofular skrg ni haha.. smp je OU terus cari kat celah mana kedainya.. lastly jumpa jugak kat ground floor building yg lama.. excited bila nampak kedai tu hehe.. bau dia mak ai wangi mcm candy.. harus jadi gila kejap nak pilih kasut pilihan hati.. tu pun ada sikit frust sbb byk size yg dah abis.. tp yg bestnya waktu tu semua kasut 50%, so harus la beli byk sikit..

hasil rembatan...


Jalan TAR

tahun ni rekod x jejakkan kaki ke jalan TAR.. hehehe.. syabas betty.. bkn apa, last year frust beli baju kat sana jahitan hampeh.. lagipun x kuasa la nak sesak2 dgn umat manusia yg lain.. byk lagi tmpt yg selesa nak shopping.. peace!

Penghujung Ramadhan

salam ramadhan =)



lagi 2 hari je nak raya.. sy masih di office kena siapkan keje.. ikut hati nak je cuti tp terpaksa la tunaikan tanggungjawab dulu.. nasib baik dpt half day hari ni.. bkn apa, skrg ni asik x sihat je and then malam ni dah nak gerak blk kedah.. kena rest dulu sblm blk kampung, nnt nak drive x larat pulak..

alhamdulillah dah lama x balik beraya kat kedah, tahun ni kitorg blk jugak.. cuma x complete la.. abg xnak ikut, tp takpe blh suruh dia beraya dgn abah.. along pun mcm biasa la pagi raya je kat umah kitorg, petang dia blk umah mertua dia kat slyg.. so kitorg blk kampung 4 org je mlm ni.. pakteh dah selamat smp, paksu otw kot skrg ni..

how i miss beraya with my complete family..

oh, sblm terlupa sy nak ucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin =)

Ramadhan al mubarak

Salam ramadhan..

Pejam celik dah 9 hari kita berpuasa.. Alhamdulillah setakat ni x tinggal lg.. Ramadhan kali ni dipenuhi dgn macam2 peristiwa.. Demam pd 1st week ramadhan.. Sgt mencabar dgn tekak yg panas membahang.. Hanya mampu kuatkn diri utk bertahan sempurnakn puasa =)

2 hari sblm ramadhan kami dikejutkan dgn berita pak lang telah meninggal dunia.. Act petang ahad tu abah dah call bgtau pak lang ada kat hospital klang.. Disebabkn hari dah ptg sht so kitorg pun decided nak pegi melawat keesokan harinya.. Amik half day je dari office terus shoot ke klang hosp. Tgh kemas2 nak blk hari isnin tu my sis called ckp pak lang dah takde.. So off tu hosp klang, jumpa abah kat sana yg dah uruskan prosedur keluarkn jenazah.. Jenazah terus dibawa pulang ke kampung and kitorg pun terus blk rumah dulu. Decided nak blk kg pagi bsok je, so mlm isnin tu abah just blk dgn awa and abg..

Pagi selasa kami bertolak dlm pkol 7.30am and smp kg lbh kurang 9.30am. Jenazah dijangka dikebumikan pd pkl 10.30 after solat jenazah. Kitorg adik beradik ikut smp ke kubur nak tgk jenazah dikebumikn..

Terkenang arwah wan pun meninggal dah nak dekat puasa mcm ni jugak.. Al fatihah utk arwah..




Friday, July 5, 2013

salam jumaat

pejam celik, pejam celik dah msk hari jumaat..
and dah masuk bulan julai.. plg best dah nak msk ramadhan..
ramadhan bln yg plg best, sbb nikmat berpuasa tu x sama mcm puasa wkt hari biasa..
msk bln julai jugak bermakna makin dekat dgn wedding date kitorg.. lbh kurang 4 months ++ je lg..
x sabar nak tunggu.. hari2 tgk countdown calendar =)

actually byk benda dah settle.. keje sy cuma nak siapkan bunga telur and prepare utk door gift.. door gift bertukar disaat2 akhir.. mcm agak leceh je nak buat tapi terpaksa jgak buat.. myb month by month nak prepare beli sikit2 baru la x terasa sgt duit yg keluar.. and lps raya baru la akan terasa busy sbb wkt tu la nak siapkn doorgift sikit2, nak siapkn bunga telur and yg plg penting nak siapkan segala document yg diperlukan.. satu apa pun x buat lg ni.. HIV test pun x buat lg.. semua budget lps raya baru nak start buat.. cuma utk doorgift je akan start beli brg sikit2 and terus prepare mana yg ada.. klu nak tggu dekat hari nak kawen nnt alamatnya mmg x sempat la sbb nak prepare 1000, yg nak buatnya family kitorg je.. bertabah la target sehari buat dlm 30 je huhu..

owh kitorg dah tempat kad kawen.. yg x puas hatinya lps dah bayar deposit baru org tu bgtau HQ diorg kat melaka.. apekah?? ni gara2 tgk kat FB la ni.. tulis kad kawen putrajaya tp rupanya kat melaka.. hampeh btl.. tp salah sy jgak sbb budget mmg betul2 dia buat kat putrajaya.. x pasal2 je nak kena tambah postage fee yg blh tahan mahal gak la.. dari nak berjimat terus kena bayar tinggi jugak huhu.. ni pengajaran, lainkali kena tanya dulu abis2 apa yg patut then baru proceed..

rasa mcm dah byk membebel tp x pkl 12 lg.. lambat plak masa berjalan hari ni.. jap lg pkl 12 nak pegi jumpa kwn mak, cik nani amik sample kuih raya.. walaupun mggu dpn dah nak puasa, sempat lg ni nak bagi.. bisnes tmbh duit poket nak dekat raya ni..myb thn ni nak buat mcm sepupu sy dulu la.. nak kawen bg duit raya sorg singgit je sbb nak jimat.. abis la kena kutuk klu betul2 buat hahaha :p
 

a GIFT from HIM



thank you for this special gift =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...